Tuote lisätty suosikkeihin
Tuote poistettu suosikeista
Nopeat toimitukset 1-3 arkipäivää
Puhtaat ja laadukkaat hyvinvointituotteet
FIN FI-lippu

Ota meihin yhteyttä

Ota yhteyttä ja kerro meille, miten voimme auttaa.

Soita meille

010 338 8700

8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min

Palvelemme teitä

arkipäivisin 9.00 - 16.00

Puhdistamo - Real Foods Oy

Ruokosmetsänkatu 10, 37570 Lempäälä, Finland

Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa 

Tutustuthan vaikuttajayhteistyön ohjeistukseemme sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjaukseen markkinoinnin tunnistettavuudesta ja vaikuttajayhteistyön merkitsemisestä. Kuluttaja-asiamiehen linjaukset

”Vaikuttajamarkkinoinnilla tarkoitetaan yritysten ja vaikuttajien välistä kaupallista yhteistyötä, jonka tavoitteena on yrityksen tuotteiden myynnin edistäminen tai brändin tunnettuuden kasvattaminen. Kaupallinen yhteistyö voi syntyä esimerkiksi siten, että yritys ja vaikuttaja tekevät sopimuksen yrityksen tuotteita koskevasta sisällöntuotannosta.

Vaikuttajamarkkinoinnin lopputuote voi olla esimerkiksi vaikuttajan julkaisema yritystä tai sen tuotteita käsittelevä video-, audio- tai kuvajulkaisu tai blogikirjoitus. Myös ns. brändilähettiläänä toimimista koskevat samat mainonnan tunnistettavuuden säännöt kuin muutakin vaikuttajamarkkinointia.

Vaikuttajan yritykseltä saama vastike markkinoinnista voi olla rahaa tai rahanarvoinen etu, kuten vaate, lahjakortti tai matka. Vaikka saatu vastike ei olisikaan rahaa, kyse on silti markkinoinnista.

Mainonnan tunnistettavuutta koskee kuluttajansuojalaki. Kuluttajalla on oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa kaupallisesti.”

Kaupallisen yhteistyön merkitseminen

Sekä yrityksen että vaikuttajan velvollisuutena on varmistaa, että vaikuttajamarkkinoinnin kaupallinen tarkoitus käy ilmi, eikä piilomainontaa harjoiteta. Markkinoinnin on erotuttava muusta sisällöstä niin, että kuluttaja tietää, milloin on kyse kaupallisesta vaikuttamisesta.

Kuluttajansuojalain mukaan markkinoinnista on käytävä selkeästi ilmi sen kaupallinen tarkoitus sekä se, kenen lukuun markkinoidaan. Sääntö on sama riippumatta siitä, missä mediassa tai millä tavoin markkinointi on toteutettu.

Ohjeistus Puhdistamon vaikuttajille

  • Merkitsethän kaupallisen yhteistyön heti julkaisun alkuun käyttämällä ilmaisua ”kaupallinen yhteistyö Puhdistamon kanssa” tai ”mainos Puhdistamon kanssa”.
  • Mikäli yhteistyö kattaa sovitusti useamman julkaisun, teethän merkinnän jokaiseen julkaisuun, ei vain ensimmäiseen.

Mikäli olet saanut Puhdistamon tuotteita esimerkiksi vaikuttajatapahtuman yhteydessä

  • Kerrothan tässäkin tapauksessa heti julkaisun alussa, että kyseessä on vaikuttajamarkkinointi esimerkiksi ilmaisulla ”saatu ilmaistuote, Puhdistamo”.
  • On riittävää, että saadusta tuotteesta kerrotaan, kun tuote esiintyy kanavassasi ensimmäistä kertaa tai kun tuote liittyy julkaisuusi olennaisesti (esim. tuotetta käsitellään julkaisussa nimenomaisesti).

Lisää tietoa:

Hanna Heikkinen
Viestintä- ja sisältösuunnittelija
hanna.heikkinen@puhdistamo.fi

Siirry Puhdistamon urasivulle alla olevasta linkistä ja tutustu avoinna oleviin työpaikkoihin

Carl-Gustaf Elfving

Toimitusjohtaja /
CEO

carl-gustaf.elfving@puhdistamo.fi

Henri Valonen

Kaupallinen johtaja /
Commercial Director

henri.valonen@puhdistamo.fi

Hanna Heikurainen

Markkinointi- ja viestintäjohtaja /
Marketing and Communications Director

hanna.heikurainen@puhdistamo.fi

Jukka Uusitalo

Myyntijohtaja /
Sales Director

jukka.uusitalo@puhdistamo.fi

Matias Simontaival

Myyntipäällikkö /
Sales manager

matias.simontaival@puhdistamo.fi

Ville Makkonen

Myyntipäällikkö /
Sales manager

ville.makkonen@puhdistamo.fi

Sami Kuosmanen

Myyntipäällikkö /
Sales manager

044 361 1114
sami.kuosmanen@puhdistamo.fi

Daniel Inkinen

Asiakkuuspäällikkö /
Account Manager

040 032 5757
daniel.inkinen@puhdistamo.fi

Joni Laitila

Teija Heiskanen

Jasmine Palmari

Heikki Karivuo

Myynninedistajä /
Etelä-Suomi

heikki.karivuo@puhdistamo.fi

Jaakko Majanen

Myyntiedustaja /
Etelä-Suomi

jaakko.majanen@puhdistamo.fi

Olli Sundström

Myynninedistäjä /
Pirkanmaa

olli.sundstrom@puhdistamo.fi

Pia Kokko

Myyntineuvottelija /
Sales negotiator

050 471 3007
pia.kokko@puhdistamo.fi

Laura Tarmo

Asiakaspalvelupäällikkö /
Customer Service Manager

laura.tarmo@puhdistamo.fi

Saara Viik

Myyntikoordinaattori /
Sales Coordinator

050 441 7401

saara.viik@puhdistamo.fi

Marjo Hill

Myyntineuvottelija /
Sales negotiator

044 741 6691
marjo.hill@puhdistamo.fi

Hanna Heikkinen

Viestintä- ja sisältösuunnittelija / Communications and Content Designer


hanna.heikkinen@puhdistamo.fi

Krister Ehrlund

Verkkokauppapäällikkö /
E-commerce manager

krister.ehrlund@puhdistamo.fi

Riku Calderón

Tehtaanjohtaja /
Factory Manager

riku.calderon@puhdistamo.fi

Pirketta Niskanen

Tuotekehityspäälikkö /
R&D Manager

pirketta.niskanen@puhdistamo.fi

Susann Nurmi

Graafinen suunnittelija /
Graphic designer

susann.nurmi@puhdistamo.fi

Jelena Vapaavuori

Senior graafinen suunnittelija /
Graphic designer

jelena.vapaavuori@puhdistamo.fi

Amanda Ruusunen

Tuotantopäällikkö /
Production Manager

amanda.ruusunen@puhdistamo.fi

Tomi Lehtinen

Logistiikkapäällikkö /
Logistics Manager

tomi.lehtinen@puhdistamo.fi

Mari Helander

Ostopäällikkö / Purchasing Manager

mari.helander@puhdistamo.fi

Krister Wihinen

Talousjohtaja /
CFO

krister.wihinen@puhdistamo.fi 

Saara Savunen

Laskentapäällikkö /
Accounting Manager

saara.savunen@puhdistamo.fi

Viivi Kangas

HR-päällikkö /
HR Manager

viivi.kangas@puhdistamo.fi

Puhdistamon laskutustiedot

1. Vaihtoehto - Verkkolaskutus
Verkkolaskutustunnus: 003723743464
Verkkolaskutusoperaattori: OpusCapita Solutions Oy
Välittäjätunnus: E204503

2. Vaihtoehto - PDF Sähköpostilasku
Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta lähettää sähköistä laskua, lähetä valmis PDF-lasku sähköpostilla osoitteeseen:
puhdistamo.FI.P.156168-7@docinbound.com

PDF-laskussa tulee olla vastaanottajan osoitetietona:
Puhdistamo - Real Foods Oy
PL 12617
01051 LASKUT

Meidän puolellamme aitaa ruoho on aina vihreämpää.

Seuraa meitä @Puhdistamo